מתי הוצאות על ילדים יכולות להיות מוכרות כהוצאה מוכרת?

האם הוצאה על ילדים יכולה להיות מוכרת במס?

אין אנו מחדשים דבר באומרנו שילדים מביאים עמם הוצאות בלתי מבוטלות. טיטולים, מגבונים, אוכל, מסגרות חינוכיות פרטיות וציבוריות, חוגים, ביגוד וזה רק על קצה המזלג.

אולם לצד כל ההוצאות הללו, הרי שהורים רבים נוטים להוציא לא מעט כסף על מטפלות ומסגרות פרטיות שיאפשרו להם ללכת לעבודה ולפרנס; כל שכן נכון הדבר כאשר מדובר בעצמאיים שאם לא יבצעו את העבודה, הרי שהיא פשוט לא תתבצע.

מתי הוצאות על ילדים יכולות להיות מוכרות כהוצאה מוכרת

מהי דעת המחוקק בנושא?

בשנת 2008 התקבלה החלטה מרחיקת לכת בבית המשפט המחוזי בת"א אשר קיבל את תביעתה של ורד פרי אשר ביקשה להכיר בהוצאות המטפלת בילדיה כהוצאה שתוכר לצרכי מס הכנסה.

מס הכנסה מצדו התנגד למהלך שכזה. לאחר שהדבר הגיע עד למפתן דלתותיו של בית המשפט העליון, הרי שגם הוא עצמו דחה את טענות פקיד השומה של מס הכנסה, והכיר בהוצאותיה של ורד פרי.

הערכאות המשפטיות הבהירו כי מדובר בהוצאה לכל דבר ועניין אשר מטרתה היא לאפשר לתובעת לייצר הכנסה. לאור זאת, הרי שהיא קשורה בקשר הדוק עם קיומו של העסק.

האם ההוצאה קשורה בקשר הדוק עם תפעול העסק?

אם אתם עצמאיים, הרי שכלל ברזל אותו אתם מוכרחים להשריש בתוככם אומר כך: אם ההוצאה שלכם נדרשת לצורך ייצור הכנסה בעסק עצמאי, הרי שהיא יכולה להיות מוכרת במס. אל תמהרו להרים ידיים או להגיד נואש.

התובעת הוכיחה כי לא יכולה הייתה לייצר הכנסה, אלמלא הייתה משלמת למטפלת שתשמור על ילדיה, כמו גם בייביסיטר.

היבט זה מוכרח להנחות אתכם בכל עת ועת.

ומהו החוק כיום בנושא?

פסיקתו המרתקת של בית המשפט העליון הובילה את המחוקק לנקוט בצעדים בנושא על מנת שיינתן פתרון.

החל משנת 2012, נקבע כי לנשים והורים חד הוריים תוענק נקודת זיכוי נוספת עבור כל ילד ועד לגיל 5.

על-כן, אם גם אתם חשים שישנן הוצאות על ילדים שנדרשות לצורך קיום העסק, הרי שמומלץ שתפנו אל רואה החשבון שלכם ותבחנו את הנושא בקפידה.
 
אין זה אומר בהכרח שההוצאה שלכם אכן תהיה מוכרת במס, אך הניסיון בהחלט שווה את זה, והתפישה הזו הבוחנת אם ההוצאה כרוכה בייצור הכנסה, מוכרחה להשתרש בכם.

מידע זה הובא בשיתוף EA&CO CPA פירמת רואי חשבון.

אהבתם? שתפו עם חבריכם!

רוצים לפרסם מאמר? מעוניינים לשוחח?

השאירו לנו פניה ונשוב אליכם בהקדם האפשרי