שוקלים לייבא צעצועים? המדריך הבא בשבילכם

מדריך ייבוא צעצועים

גיבשתם בדעתכם כי אתם מעוניינים לייבא צעצועים ארצה ולמכור אותם לקהל המקומי? תחום הצעצועים בהחלט נתפש כמשתלם, זאת לאור קהל ההורים המבקש לרצות את ילדיו, להעלות חיוך על פניהם ולהבטיח לכם שלל אטרקציות שונות שיעבירו את זמנם בנעימים.

ועם זאת, בטרם נכנסים לעסקי הצעצועים לילדים, כדאי להמתין עוד רגע אחד, ולהכיר את ההיבטים השונים הנדרשים במלאכת הייבוא.

בשיתוף עם Active Forwarding יצרנו עבורכם את המדריך הקצרצר הבא שיאפשר לכם להכיר את החלקים הנסתרים יותר שמתלווים לייבוא בכללותו, וייבוא הצעצועים בפרט.

שוקלים לייבא צעצועים המדריך הבא בשבילכם

התקנות לייבוא צעצועים

משרד התעשייה והכלכלה מתיר את ייבואם של צעצועים באופן מסחרי ופרטי ומונה שורה של תקנות שונות בהן היבואנים מוכרחים להתעדכן ולהפגין בקיאות.

תקנות אלו בוחנים בעיקר את טיב בטיחותם של הצעצועים, וזאת כל שכן כאשר קהל היעד הינו ילדים ופעוטות.

על צעצועים המיובאים למדינת ישראל לעמוד בתקני הבטיחות של מכון התקנים הישראלי. ישראל יישרה קו עם התקנים הבינלאומיים האירופאיים ונוקטת בגישה מחמירה בנידון.

על-כן ייאמר, כי הורים המבקשים לייבא צעצועים באופן רשמי עבור ילדיהם, יפגשו בלא מעט מחסומים ואתגרים. כאן ההמלצה היא לרכוש צעצועים באופן פרטני דרך פלטפורמות דוגמת עלי אקספרס, אמזון ודומיהם. רכישה פרטית איננה נדרשת לעמידה בתקנים, להוציא כמובן מקרים יוצאי דופן.

הכנות וטופסיאדה

המייבאים צעצועים מוכרחים להכין מבעוד מועד את הטפסים, המסמכים והתיעודים הנדרשים לרבות: חשבונית המתארת באופן מובהק את אשר בחר המייבא לייבא, הצהרת יבואן, שטר מטען להובלה ימית או שטר אווירי להובלה אווירית וכן הצהרת מכס.

מומלץ לבקר באתר משרד המסחר והתעשייה ולבחון כי אין הצעצועים פוגשים באי-אלו איסורים רגולטוריים.

החל מן הרגע בו הוכנו כלל הטפסים הנדרשים, יחד עם הגשתם אל מול רשויות המכס, הרי שניתן להכין את הקרקע לקראת קליטתם של הצעצועים.

בדיקת חוקיות הצעצועים

נהלי המכס עומדים בתקנות והתחיקות המחמירות של מדינת ישראל, ועל-כן צעצועים עליהם הוטלה מגבלה ו/או שאסורים לייבוא באופן מוחלט, לא רק שיביאו למפח נפש אלא גם לנזקים כלכליים בלתי מבוטלים.

החל מן הרגע בו לא ניתן לשחרר את המטען מן המכס, בעל המטען ייאלץ לשלם קנסות בגין הישארות המטען במכס. הטיפול הכולל בסוגיה יחד עם היעזרות בסוכני מכס (עמילי מכס), יכולה להתברר כמלחמת חורמה בלתי נגמרת, ולבסוף ידו של המכס, וכל שכן ידה של מדינת ישראל כמובן – תהיה על העליונה.

על-כן חשוב לברר ולוודא היטב את סוג הצעצועים ואם הם אכן מותרים על-פי חוק.

ייבוא יחד עם אנשי מקצוע

ייבואם של צעצועים באופן פרטי יכול להפגיש לא מעט בעלי חנויות צעצועים עם אתגרים מורכבים וביורוקרטיה ענפה.

בהיבטים אלו, הרי שההמלצה הגורפת הינה להיוועץ עם אנשי מקצוע המספקים שירותי שילוח בינלאומיים ועמילות מכס.

חברות דוגמת Active Forwarding מאפשרות לערוך את כל הבדיקות וההכנות הנדרשות, החל מן התחקיר הראשוני של סוג הצעצועים ומידת עמידתם בתקנות והתחיקות המקומיות, דרך בחירת אופן השילוח וביטוח המטען ועד לליווי הגעתו ארצה ושחרורו מן המכס.

אהבתם? שתפו עם חבריכם!

רוצים לפרסם מאמר? מעוניינים לשוחח?

השאירו לנו פניה ונשוב אליכם בהקדם האפשרי