כללי בטיחות בהדברת בית עם ילדים ו/או חיות מחמד

הדברת בית עם נוכחות ילדים

רבים נרתעים מלערוך הדברה בביתם בעת שבבית נוכחים ילדים או חיות מחמד. זהו חשש טבעי לחלוטין שכן פיזורם של רעלים, כל שכן כאשר בנמצא ישנם קטנטנים, עלול לעורר דאגה רבה בקרב ההורים.

ועם זאת, במידה והבחנתם בחרקים או מזיקים אחרים המסתובבים בביתכם ושאינם מגיבים לכל התרסיסים השונים או הניקיון המופתי של ביתכם, הרי שישנה בעיה תברואתית ואין מנוס אלא מלערוך הדברה מסודרת.

זכרו כי גם בעיה תברואתית עלולה לחשוף את ילדיכם לסיכונים בריאותיים לא פחות. כאן בשיתוף עם העכבר והג'וק שירותי הדברה, ביקשנו לעשות סדר בנושא.

כללי בטיחות בהדברת בית עם ילדים ו/או חיות מחמד

ראשית כל, ידעו את המדביר

בעת שאתם עורכים את השיחה הראשונים עם המדביר, הוא יבקש להכיר ולהבין את הסביבה בה הוא עתיד לערוך את ההדברה. כבר בשלב זה, הקפידו להסביר כי מדובר בבית עם ילדים, פעוטות או תינוקות, או לחילופין גם עם חיות מחמד.

על-פי זאת, יידע המדביר לשער באילו חומרים להשתמש, באילו טכניקות ואם כן או לא תצטרכו לעזוב את הבית למשך פרק זמן מסוים, זאת עד שחומרי ההדברה הרעילים יתנדפו.

במקרים רבים יש לדעת, מדבירים עושים שימוש בחומרי הדברה ירוקים המבוססים על צמחים שונים. חומרים ירוקים אלו, מתבססים על רעילות נמוכה, ובכך אינם מהווים כל סכנה עבור הקטנטנים או עבור חיות מחמד.

הדרכה מקדימה

בכל אזור העובר הדברה על-ידי מדביר מוסמך, מקבלים לאחר מכן דיירי הבית הדרכה מסודרת באשר לנקיטת אמצעי זהירות כאלו ואחרים.

המדביר יבקש להדריך אתכם באשר לחומרים בהם הוא השתמש ואם ישנם אמצעי זהירות בהם עליכם לנקוט.

כך למשל, אם ניתן או לא ניתן ללכת יחפים, אם יש להקפיד לשטוף מוצצים שנפלו על הרצפה וכיוצא בכך.

אם יהיה מדובר בנקיטת צעדי זהירות חריפים מדי שלא ניתנים לבקרה על-ידי ההורים, הרי שלעתים יהיה מוטב לאוורר את הבית ולשוב אליו לאחר מספר שעות, או במידת הצורך לאחר מספר ימים.

בחירת אמצעי ההדברה

לעתים ייתכן ולנוכח אילוצים כאלו ואחרים, יבחר המדביר לערוך את ההדברה באמצעות מלכודות, ריסוסים נקודתיים ולא באמצעות הטמנתם של רעלים.

באופן הזה, למעשה נוצרת סביבה בטוחה לילדים ובעלי חיים שעודנה עברה טכניקות הדברה שונות שנועדו לסלק את המזיקים.

חשוב לציין כי גם המלכודות עצמן יכולות להוות סכנה בפני עצמה, וכל שכן כאשר מדובר במכרסמים דוגמת עכברים וחולדות.

ועם זאת, ייתכן והמלכודות יונחו באזורים אסטרטגיים שאינם נגישים לילדים.

חשוב לציין כי מידע זה הינו כללי בלבד, ויש להיוועץ עם מדביר בטרם כל הדברה וליידע אותו על הימצאותם של ילדים, פעוטות, תינוקות ו/או בעלי חיים.

אהבתם? שתפו עם חבריכם!

רוצים לפרסם מאמר? מעוניינים לשוחח?

השאירו לנו פניה ונשוב אליכם בהקדם האפשרי