הילדים לא מקשיבים לכם? הדרך להצלחה סלולה במערכת היחסים

מוצאים את עצמכם בוויכוחים חוזרים ונשנים אל מול הילדים?

הורים רבים מוצאים את עצמם במאבקי כוח בלתי פוסקים אל מול ילדיהם. רבים אף מעידים על התחושה שהם סיימו את יום עבודתם הרגיל, ועתה הם עוברים אל 'העבודה השנייה'.

לכולם ברור וגלוי כי הורות היא איננה 'מקצוע' שקל להיכנס לנעליו. ילדים כמו ילדים, בוחנים את הגבולות בכל עת, והדבר ניכר בסיטואציות פשוטות עד מורכבות.

החל מסירוב להתרחץ או להגיע לארוחה כשהיא מוגשת אל השולחן, ועד לבעיות התנהגותיות בבית הספר, אי-עשיית שיעורי בית או הגעה בשעות הליל המאוחרות, הרבה מעבר לשעה שנקבעה מראש.

הוויכוחים הם אותם וויכוחים, אך דבר לא השתנה – מה ניתן לעשות?

הילדים לא מקשיבים לכם? הדרך להצלחה סלולה במערכת היחסים

ראשית כל - להבין כי מה שלא עבד, גם לא יעבוד

הצעקות לא מסייעות בדבר? יועצי הורים רבים מעידים כי צעקות ותחושת רוגז רק מגבירים את תחושות האנטי של הילדים. הם מצדם מתבצרים בעמדתם, וההורים מצדם בשלהם.

יועצי הורות רבים מצביעים על כך שהורים צריכים לגבש את התפישה הבאה: אם הצעקות לא הועילו בדבר, זה הזמן לעצור, לקחת אוויר ולגבש גישה חדשה.

בהדרכות הוריות רבות, נוהגים להצביע על כך שהשינוי מגיע קודם כל מתוך ההורים. כאשר ההורה משנה את תגובתו, כמעין תגובת שרשרת, גם ילדיו ישנו את התנהגותם.

לדוגמה: אם הילד מסרב לסדר את חדרו לפני השינה, במקום לצעוק (ובד בבד גם לסדר ללא עזרתו), הודיעו כי מעתה הצעצועים שלא ישובו למקומם יילקחו.

ילדים יודעים להצביע מתי דברים אינם פועלים לטובתם, ומתי לשנות את דרכם.

מערכת היחסים - המפתח להצלחה

בשיחתנו עם יועצי הורים, כולם מכריזים פה אחד כי אחת מן השיטות היעילות ביותר לשיפור שיתוף הפעולה עם ילדינו טמון בטיפוח מערכת היחסים.

שאלו את עצמכם – מתי בפעם האחרונה הקדשתם זמן לילדיכם, לא לשיעורי בית ולא לצפיה בטלוויזיה. דבר מה שיאפשר לכם ולהם לערוך שיחה אמיתית וכנה.

ההיגיון הוא כי אם מערכת היחסים שלכם עם ילדיכם תהיה איתנה יותר, כך הם גם ייטו להתפשר יותר ולהסכים עמכם. גם אם הדברים לא עולים בקנה אחד עם רצונותיהם.

כיצד עושים זאת?

שיפור מערכת היחסים יכול לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של היבטים שונים:

  • טיול משותף – הקדישו זמן לטיול רק אתכם וילדכם. אפילו הליכת ערב יכולה לשנות את היחסים מן הקצה אל הקצה, ולאפשר לשיחות מדהימות להתקיים. אפילו מבלי שתנסו 🙂
  • התמקדו בתחביב של ילדכם – הילד אוהב מכוניות? לכו איתו לתערוכה. הילדה אוהבת פרחים? לכו איתה לתערוכת פרחים. חפשו בילויים שונים שתואמים את הדברים שילדיכם רוצים.
  • סגרו לעצמכם משבצת – ממש כך. אם אתם מוצאים את עצמכם עם הנייד משוחחים עם לקוחות, או אם אתם מוצאים את עצמכם טרודים – החליטו שאתם סוגרים משבצת לילדיכם ואתם מחויבים לה. בדיוק כמו לו"ז בעבודה ובלימודים. אם אין ברירה – עשו זאת כך.

ויש לנו הצעה מדליקה!

באתר 99דרכים תוכלו למצוא משחקי קלפים המתאימים לכל המשפחה (וישנם גם לפלפול הזוגיות של ההורים הוותיקים).

משחק הקלפים כולל שאלון שבוחן עד כמה אתם מכירים זה את זה. תוכלו לשחק זאת עם כל בני המשפחה, כאשר הקלפים מגיעים בחפיסה מהודרת ומציעים שלל שאלות מאתגרות, מצחיקות ומבדרות.

כל המשחקים נערכו יחד עם סטנדפיסטים וקופירייטרים, ומבטיחים חוויה שנונה ומצחיקה.

משחקי חברה בכלל, זוהי דרך נהדרת להתקרב שוב אל הילדים. שלפו את קופסת המונופול שמעלה אבק, החליטו שאתם מלמדים את הילדים לשחק רמי קוב, וחפשו משחקים בדיוק כמו 99 דרכים, ובהם ניתן לאתגר זה את זה עם שאלונים מצחיקים.

אהבתם? שתפו עם חבריכם!

רוצים לפרסם מאמר? מעוניינים לשוחח?

השאירו לנו פניה ונשוב אליכם בהקדם האפשרי