הבריאות שלנו ושל ילדינו מתחילה קודם כל במודעות

מודעות לבריאות

לידע המקדים וליכולת שלנו לכלכל את צעדנו נבונה לאורך השנים, ישנו תפקיד מכריע בשימור הבריאות הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך.

מודעות לנושאי בריאות שונים, ולו ה'קטנים' ביותר, מאפשרת לנו לקבל החלטות מושכלות יותר, וגם אם 'נחטא' מפעם לפעם עם מותרות כזו או אחרת, הרי שנעשה זאת באופן מתון הרבה יותר, וכזה המתחשב ברצונותיו של גופנו.

הגוף אם היה יכול לדבר, ככל הנראה שהיה מציף אי אלו טענות כלפינו. אך בסופו של דבר, הוא 'מדבר' באמצעים שונים המאותתים לנו כי ישנו דבר מה שאיננו כשורה. חולי תכוף, כאבי גוף, נטייה לדלקתיות, כאבי ראש, חוסר ריכוז, כל אלו ועוד, מראים לנו שעלינו לשנות, שעלינו לקבל על עצמנו אורח חיים טוב יותר ונכון ומאוזן הרבה יותר.

הבריאות שלנו ושל ילדינו מתחילה קודם כל במודעות

מודעות לבריאות באמצעות מקורות מידע

רשת האינטרנט אמנם מהווה מקור מידע עצום ורב, אך בו-זמנית היא גם איננה מתהדרת כל עת בפרטים מדויקים ובנתונים מהימנים.

ההמלצה הגורפת היא לצרוך מידע בריאותי לאורח חיים בריא או מאנשי מקצוע המיומנים בכך דוגמת דיאטנים או רופאים, או באמצעות ספרים אשר יצאו לאור מאנשים או גופים בעלי שם ומוניטין.

ספרי תזונה, ספרי אורח חיים בריא הנוגעים במדיטציה או בשימור הבריאות, כל אלו ועוד בכוחם להוביל לשינוי המיוחל ולמודעות.

לצד זאת, אמצעי שגור באמצעותו תוכלו לקדם את איכות חייכם ואת בריאותכם היא עם הרצאות בריאותיות העוסקות באי אלו נושאים ושעליהן תוכלו ללמוד כאן לשם הדוגמה, עם נושאים העוסקים בשלל טיפים בריאותיים שונים.

הפחתת מתחים נפשיים

מתחים נפשיים נקשרו בקרב מחקרים רבים כגורמים מובילים לסוגיות בריאותיות שונות הן מנטליות והם פיזיות.

סטרס מתמשך מוביל לעלייה בהורמון הקורטיזול אשר פוגע במערכת החיסונית וברמות לא מאוזנות מוביל גם לדלקתיות ולרגישות מוגברת לפציעות שונות.

כיום כמעט ולא ניתן למצוא אדם שאיננו חשוף לגורמי מתח כאלו ואחרים. טכניקות כמו מיינדפולנס, מדיטציה ותרגילי הרפייה כמו תרגולי נשימה, יכולים לסייע רבות בניהול המתח ולשפר את הבריאות הכללית.

במקרי קיצון ובהם אתם חשים שהסטרס משתלט עליכם ואיננו מרפה, הרי שמומלץ לשקול ולפנות לרופא המשפחה לצורך הפניה אל מטפל רגשי מטעם קופת החולים או לפנות באופן פרטי.

תזונה מודעת

מה שאנחנו אוכלים זה מה שאנחנו מקבלים. משפט ידוע, אמנם נשמע מעט 'לעוס' אך בהחלט נכון ומדויק.

הקפידו על תזונה שתיטיב עם גופכם ושתחזק אותו. הכוונה מטעם תזונאי יכולה בהחלט לשים אתכם על המסלול הנכון. כך למשל, מאכלים חלביים עלולים להגביר את הסיכויים לדלקתיות, בעוד שישנם תחליפים ראויים וטעימים לא פחות.

המודעות שלנו לדלק של הגוף, למקור האנרגיה שיזין אותו היא חלק בלתי נפרד ומהותי בקידום הבריאות, במניעת פציעות ובהבטחת איכות חיים גבוהה הרבה יותר.

אהבתם? שתפו עם חבריכם!

רוצים לפרסם מאמר? מעוניינים לשוחח?

השאירו לנו פניה ונשוב אליכם בהקדם האפשרי