האם באמת ניתן לשלב לימודים אקדמיים עם חיי משפחה?

שילוב לימודים עם חיי משפחה

בואו נאמר זאת כך: במידה ואתם הורים ומעוניינים להירשם ללימודים אקדמיים, הרי שאתם לא הראשונים וכן וודאי לא האחרונים שיעשו זאת. השאלה הגדולה היא – איך עושים את זה נכון?

החיים הסטודנטיאליים מלאים במילא באינספור אתגרים הנובעים ממחסור בזמן ומן הצורך לשלב בין מגוון רחב של משימות, מטלות ומחויבויות במקביל.

כיצד עושים זאת נכונה? לא דומה מקרה אחד לאחר, ולא דומה אב לבני נוער אשר יכולים להסתדר לבדם, אל מול אב לפעוטות אשר יכולים להציב אתגר של ממש, אל מול אמא לתינוקות שזה עתה נולדו ושהופכים את הלילות לקשים מנשוא.

ובכל זאת, אם נסתכל על הדבר ממעוף הציפור, הרי שניתן למצוא מספר טיפים משמעותיים שיכולים להיות נכונים לכל אב ואם, ובכל שלב בהורות.

האם באמת ניתן לשלב לימודים אקדמיים עם חיי משפחה?

האם ניתן 'לקרב' את חיי המשפחה אל הלימודים האקדמיים?

נסביר את כוונתנו, במידה ולמשל אתם הורים לפעוטות, האם אתם יכולים למצוא בייביסיטר או מטפלת שתשגיח על ילדיכם באזור הסמוך אל המרכז האקדמי?

כך למשל באוניברסיטת תל אביב וודאי שניתן למצוא מגוון רחב של מטפלות בשכונות המגורים הסמוכות.

הדבר נכון גם לגבי סידורים נוספים, למשל לערוך קניות במרכזי הקניות הסמוכים למרכז האקדמי וכיוצא בכך.

ככל שתוכלו לקרב את המשימות השוטפות ואת חיי המשפחה אל המרכז האקדמי בו אתם לומדים, כך תקלו על עצמכם בשילוב שבין המשימות והמטלות השונות.

האם ישנן מלגות שיכולות לסייע בתשלום שכר הלימוד?

היבט נוסף וחשוב לא פחות הנכון לכל משפחה לילדים, הוא הנטל הכלכלי הכבד מנשוא ואשר נובע משילוב מגוון הוצאות שונות ומשתנות.

מלגות ומשאבי סיוע כספיים המיועדים לסטודנטים בעלי תכונות סוציאליות מסוימות, יכולים לסייע רבות בשילוב שבין חיי משפחה לבין חיי לימודים.

האם ניצלתם את אפשרויות הסיוע בעת הלימודים?

סטודנטים רבים אינם יודעים זאת, ובכללותם גם הורים הלומדים במוסדות האקדמיים השונים: המוסדות נכונים לסייע לסטודנטים ומציעים מגוון אפשרויות סיוע שונות לרבות הסתייעות בסטודנטים לחיזוק בחומרים בהם הסטודנטים האחרים מתקשים, ועד מתן סיוע וליווי בעת כתיבת המטלות האקדמיות השונות.

בנושא זה כדאי גם להכיר את הגופים החיצוניים השונים המסייעים בכתיבת מטלות אקדמיות ושמעניקים סיוע במגוון דרכים לרבות איתור מקורות מחקר, התוויית שאלת המחקר ואף סיוע בכתיבת העבודה עצמה בהתאם לכללים וההנחיות האקדמיים.

האם ניתן לערוך גם לימודים מרחוק?

חלק ממוסדות הלימוד מאפשרים לערוך לימודים מרחוק.

אמנם מדובר בפרקטיקה שכמעט ונעלמה לחלוטין מאז שהיה בה צורך בשנת 2020 ושנת 2021, אך גם כיום מוסדות לימוד שונים מעניקים לחלק מן הסטודנטים את האפשרות לערוך לימודים מרחוק, ובכך לייתר את הנסיעה הממושכת למוסד האקדמי ומן המוסד האקדמי חזרה.

אהבתם? שתפו עם חבריכם!

רוצים לפרסם מאמר? מעוניינים לשוחח?

השאירו לנו פניה ונשוב אליכם בהקדם האפשרי