מזונות בריאים וחשובים לילדים

טיפים לתזונה נכונה לילדים

אין זה סוד כי למזון שאנו צורכים ישנה השפעה ישירה או עקיפה על בריאותנו.

מזון נכון ומאוזן נועד לספק לגופנו את כל הרכיבים התזונתיים הנדרשים לו למען תפקוד יעיל וטוב, למען חיזוק המערכות הפנימיות, העמידה האיתנה אל מול נזקים חיצוניים כגון וירוסים וחיידקים, ומאגרי אנרגיה הזמינים בכל עת.

תזונת ילדים כתזונת מבוגרים, מבוססת על אותם רעיונות, והיא מוכרחה לכלול ויטמינים, מינרלים, פחמימות, חלבון ושומן. כל אלו נקראים רכיבים מזינים.

אולם בעוד שהדבר נכון עבור כולנו, מבוגרים וילדים כאחד, הרי שילדים עודם קוצרים יתרונות נוספים שכן הם מצויים בשלב הגדילה. צריכת מזון המותאם לצורכי גופם, משפיע הן על בריאותם לטווח הקצר והן על בריאותם לטווח הגדול.

מחקרים לאינספור מצביעים כי דפוס אכילה נכון ומאוזן, טוב לגדילה ולהתפתחות הילד בכל היבט.

מזונות בריאים וחשובים לילדים

המומלצים שלנו

מומלץ לשקול בחום את שילובם של המזונות הבאים:

  • חלבון – עוף רזה כגון חזה עוף, ביצים, שעועית, אפונה, מוצרי סויה על סוגיהם, אגוזים (שאינם קלויים או מומלחים) וזרעים. שילובם בארוחת הצהריים של ילדיכם, יוכל לספק להם את מנת החלבון הנדרשת.
  • פירות – עודדו את ילדיכם לאכול מגון עשיר של פירות. מדובר בפתרון מתוק אך כזה שגם כולל בתוכו כמויות נדיבות של וויטמינים ומינרלים הנדרשים לבריאות הגוף. תפוזים הינם הדוגמה המובהקת לפרי המספק רכיבים תזונתיים חשובים כגון ויטמין C וכן אבוקדו המספק שפע של ברזל לגופם הקטן.
  • ירקות – הגישו ירקות והקפידו לשלב מגוון רחב של צבעים. זוהי דרך נפלאה לעודד את הקטנטנים שלכם לנסות דברים חדשים. אם נמשיך את הקו של צריכת ויטמין C, הרי שהגמבה יכולה לספק כמויות נדיבות של רכיב תזונתי חשוב זה.
  • פחמימות מלאות – מדובר באלמנט שגם יכול להועיל לילדיכם בלימודים. ככל שאנו צורכים פחמימות מלאות, כך גופנו משתמש במאגרי אנרגיה זמינים באופן הדרגתי יותר. הפחמימה המלאה מתפרקת בהדרגתיות, ומבטיחה רעננות לאורך היום.

יוגורט - ארוחת בוקר נפלאה

יוגורט הוא אופציה נפלאה לאורחת בוקר טעימה ומרעננת. הוא גם יכול לשמש כקינוח נהדר לארוחת הערב.

היוגורט כולל בתותכו ויטמין D, וכן ניתן לרכוש מעדני יוגורט הכוללים בתוכם גם חיידקים טובים המסייעים לפעילותה של מערכת העיכול.

את היוגורט תוכלו להמתיק עם סילאן, עם מיני פירות שונים, וזהו הימור בטוח על צריכת מזון בריאה, מלאה ברכיבים תזונתיים חשובים ושניתן לשלב בה גם דגנים מלאים.

היוגורט איננו מכביד על הבטן, וכן איננו מספק כמויות גבוהות מדי של סוכר אשר יעודדו רעננות מידית, אך גם יביאו ל'צניחה' מידית ברמות האנרגיה מיד עם הגיעם לבית הספר / הגן.

חביתה לארוחת ערב

ואפשר גם ביצה קשה 🙂

בביצה אחת גדולה יש 6 גרם חלבון, והיא מספקת ויטמין D, ויטמין B12 וברזל.

חלק מן הביצים גם מועשרות בחומצת שומן אומגה 3, אך ראו בכך רק כ'צופר ולא כדבר העיקרי.

ביצים מסייעות להתפתחות גופן של הילדים, ומספקות רכיבים תזונתיים חשובים.

היופי שטמון בביצים, הוא בכך שניתן לגוון איתן עבור החבר'ה הקטנים. תוכלו להפוך אותן למקושקשת, לביצת עין, לביצה קשה, סלט ביצים ועוד מגוון רחב של צורות הגשה מעוררות תיאבון.

אהבתם? שתפו עם חבריכם!

רוצים לפרסם מאמר? מעוניינים לשוחח?

השאירו לנו פניה ונשוב אליכם בהקדם האפשרי